Dluhová a občanská poradna Teplice

Kde nás najdete

Adresa

Thámova 711/20, Teplice 41501

Oblast působnosti

další kancelář: v areálu spolku Trnky
                        Emilie Dvořákové  2035,

Trnovany, 415 01 Teplice 1

Na koho se můžete obrátit

Bc. Ondřej Karták

sociální pracovník
Tel.: 720 995 180 E-mail: -9pk4ca7TiBBR2d7VX~mYZhaa8Go6-~905pJ

Pro koho je služba určena

Senioři

Senioři

Senioři

Lidé se zdravotním postižením

Lidé se zdravotním postižením

Lidé se zdravotním postižením

Rodina, děti, mládež

Rodina, děti, mládež

Rodina, děti, mládež

Lidé bez domova

Lidé bez domova

Lidé bez domova

Hospicová péče, umírající

Hospicová péče, umírající

Hospicová péče, umírající

Jiná pomoc

Jiná pomoc

Jiná pomoc

Dluhová a občanská poradna Teplice

Typ služby
Odborné sociální poradenství

Poskytovatel
Charita Teplice

Kraj
Ústecký kraj

Úhrada
bez úhrady

Způsob poskytování
ambulantní

Vedoucí služby
Bc. Ondřej Karták

Registrační číslo služby
7058897

Poslání a cíle

z

Cílové skupiny

osoby se zdravotním postižením, osoby v krizi, rodiny s dítětem / dětmi, etnické menšiny, oběti domácího násilí, oběti trestné činnosti, osoby komerčně zneužívané

Činnosti

poskytování informace pro specifické skupiny

Další informace

Poslání:

Posláním Dluhové a občanské poradny Teplice je být nezávislým místem odborné, bezplatné, diskrétní a nestranné pomoci a poradenství a provázet občany při jejich obtížích, které nedokážou vyřešit vlastními silami.

Hlavní cíl služby:

Hlavním cílem je poskytování informací, rad i praktické pomoci občanům v tíživé životní situaci, kteří se na ni obrátí. Usiluje o to, aby občané netrpěli neznalostí svých práv a povinností, neznalostí dostupných služeb nebo neschopností vyjádřit své potřeby či hájit své oprávněné zájmy. Poradna má za úkol klientům nejenom poskytovat věcně správné informace a kontakty na jiná odborná pracoviště, ale být především průvodcem klienta po celou dobu jejich obtíží.

Cílová skupina:

Všichni lidé (bez rozdílu pohlaví, národnosti, sociálního postavení, přesvědčení a náboženství), kteří se dostali do obtížné životní situace, kterou nedokážou řešit vlastními silami a obrátí se na poradnu s žádostí o její služby. Věkové vymezení cílové skupiny je: osoby starší 18 let, mladší pouze v doprovo zákonného zástupce. 

  • Osoby v krizi
  • Osoby se zdravotním postižením
  • Osoby komerčně zneužívané
  • Oběti trestné činnosti
  • Oběti domácího násilí
  • Národnostní a etnické menšiny

Zásady:

  1. Důstojnost – forma pomoci musí zachovávat lidskou důstojnost, podpora má motivovat k činnostem, které nezhoršují nepříznivou sociální situaci osob
  2. Odbornost – základem kvality prováděné služby a podpory je odbornost pracovníka, jeho opakované vzdělávání a prohlubování dalších sociálních znalostí a dovedností, návštěvy odborných pracovišť, spolupráce s dalšími institucemi.
  3. Nestrannost – sociální pomoc je poskytována všem uživatelům služby bez ohledu na politickou, ekonomickou, rasovou, sexuální či jinou odlišnost.
  4. Nezávislost – poskytuje sociální službu bez ohledu na státní nebo jiné organizace, které sociální službu finančně podporují.
  5. Bezplatnost – uživatel neplatí za služby odborného sociálního poradenství.

Nabízené služby: 

  • sociální dávky – informace o nárocích, pomoc se sepsání žádostí
  • pojištění zdravotní a sociální – informace o nárocích, sepisování žádostí a žalob o soudní přezkum
  • pracovně právní vztahy a zaměstnanost – poskytování informací o právech a povinnostech, analýza smluv, sepisování právních jednání a podání k soudu
  • bydlení – analýza smluv, reklamace vyúčtování, sepisování právních jednání mezi zaměstnancem a zaměstnavatelem, sepisování žalob a podání k soudu, informace o právech a povinnostech
  • rodina a mezilidské vztahy – sepisování žalob o úpravu péče a výživy
  • majetkoprávní vztahy a náhrada škody – informace a sepisování právních jednání včetně žalob
  • finanční a rozpočtová problematika – analýza finanční situace klienta
  • zdravotnictví/ školství a vzdělávání – řešení škod z nesprávné léčby (stížnosti, žaloby)
  • ochrana spotřebitele – informace o právech spotřebitele, sepisování podání k ČOI, k soudům, obrana před šmejdy
  • ochrana obětí trestné činnosti a domácího násilí – informace a pomoc s vymáháním nároků, sepisování trestních oznámení, návrhů na rozvod, úpravu péče a výživy, uplatnění náhrady újmy způsobené TČ, krizový rozhovor
  • základy práva ČR – pomoc radou a sepsání podání na ochranu základních práv
  • občanské soudní řízení – provádění klienta soudním řízením (sepisování podání, opravných prostředků, žalob, odporů proti platebním rozkazům, opravně prostředky dle exekučního řádu
  • ochrana klienta v přestupkovém řízení – sepisování podání, informace
  • příprava podkladů pro insolvenční návrh
  • krizový rozhovor s předluženými, s obětmi trestné činnosti, obětmi domácího násilí
  • zprostředkování kontaktu na sociální služby
  • ochrana klienta ve správním řízení – informace o procesních právech, sepisování podání a stížností na nesprávný úřední postup včetně uplatnění náhrady škody za něj

Sociální služba je poskytována bezplatně.

Otevírací doba:

Úterý: 10:00 - 17:00 v kanceláři Thámova 711/20, Teplice, 415 01

Středa: 8:00 - 12:00, 13:00 - 17:00 v kanceláři Thámova 711/20, Teplice, 415 01

Čtvrtek: 8:00 - 12:00, 13:00 - 17:00 v kanceláři Thámova 711/20, Teplice, 415 01

Pátek: 9:00 - 13:00 terénní forma na území města Teplice

Sponzoři sociální služby:

MPSV

mpsv_logo

Ústecký kraj

UK_LOGO_RGB_obdélník

Město Teplice

logo Teplice