Dluhová a občanská poradna Teplice
Kde nás najdete
Thámova 711/20, Teplice 41501
další kancelář: v areálu spolku Trnky
Emilie Dvořákové 2035,
Trnovany, 415 01 Teplice 1
Na koho se můžete obrátit
Bc. Ondřej Karták
sociální pracovník
Tel.: 720 995 180
E-mail: -9pk4ca7TiBBR2d7VX~mYZhaa8Go6-~905pJ
Pro koho je služba určena

Senioři
Senioři

Lidé se zdravotním postižením
Lidé se zdravotním postižením

Rodina, děti, mládež
Rodina, děti, mládež

Lidé bez domova
Lidé bez domova

Hospicová péče, umírající
Hospicová péče, umírající

Jiná pomoc
Jiná pomoc
Kontaktní údaje
Dluhová a občanská poradna Teplice
Typ služby
Odborné sociální poradenství
Poskytovatel
Charita Teplice
Kraj
Ústecký kraj
Úhrada
bez úhrady
Způsob poskytování
ambulantní
Vedoucí služby
Bc. Ondřej Karták
Registrační číslo služby
7058897
Poslání a cíle
z
Cílové skupiny
Činnosti
Další informace
Poslání:
Posláním Dluhové a občanské poradny Teplice je být nezávislým místem odborné, bezplatné, diskrétní a nestranné pomoci a poradenství a provázet občany při jejich obtížích, které nedokážou vyřešit vlastními silami.
Hlavní cíl služby:
Hlavním cílem je poskytování informací, rad i praktické pomoci občanům v tíživé životní situaci, kteří se na ni obrátí. Usiluje o to, aby občané netrpěli neznalostí svých práv a povinností, neznalostí dostupných služeb nebo neschopností vyjádřit své potřeby či hájit své oprávněné zájmy. Poradna má za úkol klientům nejenom poskytovat věcně správné informace a kontakty na jiná odborná pracoviště, ale být především průvodcem klienta po celou dobu jejich obtíží.
Cílová skupina:
Všichni lidé (bez rozdílu pohlaví, národnosti, sociálního postavení, přesvědčení a náboženství), kteří se dostali do obtížné životní situace, kterou nedokážou řešit vlastními silami a obrátí se na poradnu s žádostí o její služby. Věkové vymezení cílové skupiny je: osoby starší 18 let, mladší pouze v doprovo zákonného zástupce.
- Osoby v krizi
- Osoby se zdravotním postižením
- Osoby komerčně zneužívané
- Oběti trestné činnosti
- Oběti domácího násilí
- Národnostní a etnické menšiny
Zásady:
- Důstojnost – forma pomoci musí zachovávat lidskou důstojnost, podpora má motivovat k činnostem, které nezhoršují nepříznivou sociální situaci osob
- Odbornost – základem kvality prováděné služby a podpory je odbornost pracovníka, jeho opakované vzdělávání a prohlubování dalších sociálních znalostí a dovedností, návštěvy odborných pracovišť, spolupráce s dalšími institucemi.
- Nestrannost – sociální pomoc je poskytována všem uživatelům služby bez ohledu na politickou, ekonomickou, rasovou, sexuální či jinou odlišnost.
- Nezávislost – poskytuje sociální službu bez ohledu na státní nebo jiné organizace, které sociální službu finančně podporují.
- Bezplatnost – uživatel neplatí za služby odborného sociálního poradenství.
Nabízené služby:
- sociální dávky – informace o nárocích, pomoc se sepsání žádostí
- pojištění zdravotní a sociální – informace o nárocích, sepisování žádostí a žalob o soudní přezkum
- pracovně právní vztahy a zaměstnanost – poskytování informací o právech a povinnostech, analýza smluv, sepisování právních jednání a podání k soudu
- bydlení – analýza smluv, reklamace vyúčtování, sepisování právních jednání mezi zaměstnancem a zaměstnavatelem, sepisování žalob a podání k soudu, informace o právech a povinnostech
- rodina a mezilidské vztahy – sepisování žalob o úpravu péče a výživy
- majetkoprávní vztahy a náhrada škody – informace a sepisování právních jednání včetně žalob
- finanční a rozpočtová problematika – analýza finanční situace klienta
- zdravotnictví/ školství a vzdělávání – řešení škod z nesprávné léčby (stížnosti, žaloby)
- ochrana spotřebitele – informace o právech spotřebitele, sepisování podání k ČOI, k soudům, obrana před šmejdy
- ochrana obětí trestné činnosti a domácího násilí – informace a pomoc s vymáháním nároků, sepisování trestních oznámení, návrhů na rozvod, úpravu péče a výživy, uplatnění náhrady újmy způsobené TČ, krizový rozhovor
- základy práva ČR – pomoc radou a sepsání podání na ochranu základních práv
- občanské soudní řízení – provádění klienta soudním řízením (sepisování podání, opravných prostředků, žalob, odporů proti platebním rozkazům, opravně prostředky dle exekučního řádu
- ochrana klienta v přestupkovém řízení – sepisování podání, informace
- příprava podkladů pro insolvenční návrh
- krizový rozhovor s předluženými, s obětmi trestné činnosti, obětmi domácího násilí
- zprostředkování kontaktu na sociální služby
- ochrana klienta ve správním řízení – informace o procesních právech, sepisování podání a stížností na nesprávný úřední postup včetně uplatnění náhrady škody za něj
Sociální služba je poskytována bezplatně.
Otevírací doba:
Úterý: 10:00 - 17:00 v kanceláři Thámova 711/20, Teplice, 415 01
Středa: 8:00 - 12:00, 13:00 - 17:00 v kanceláři Thámova 711/20, Teplice, 415 01
Čtvrtek: 8:00 - 12:00, 13:00 - 17:00 v kanceláři Thámova 711/20, Teplice, 415 01
Pátek: 9:00 - 13:00 terénní forma na území města Teplice
Sponzoři sociální služby:
MPSV
Ústecký kraj
Město Teplice